Access expertise

Ervaring met Access

Deze lijst beperkt zich tot recentere projecten dan wel erg interessante projecten. (En iets dat eenvoudig lijkt, kan plotseling toch erg uitdagend zijn!)

Felisiat respecteert de privacy van haar klanten. Daardoor kunnen de beschrijvingen wellicht cryptisch worden. Wanneer u meer wilt weten, vraag het dan gerust!

  1. Database tbv registratie van hulpgesprekken

    Een buurtorganisatie met vrijwilligers is een telefonische hulpdienst. Bellers dienen snel geïdentificeerd te worden, en hulpvragen moeten genoteerd worden. Daarnaast dient inzichtelijk te zijn welke vragen en acties open staan voor welke medewerker. Ook dient een custom rapport over de aanvragen en acties gemaakt te worden.

  2. Database tbv promotieonderzoek

    Een onderzoeker moet honderden oude, handgeschreven formulieren overzetten naar een database. Als eerste moet ervoor gezorgd worden dat de originele data compleet worden overgenomen, maar als vervolgstap moet hieruit gecatalogiseerde informatie opgeslagen worden, klaar voor analyse. Dit is ahw een ‘vuile’ database en een ‘schone’ database in één.

  3. Implementeren van ‘facturen’ binnen de database

    Alle gegevens worden bijgehouden in een database – en toch werden facturen nog met de hand gemaakt. In de facturenmodule wordt ook rekening gehouden met prijsafspraken die met de verschillende klanten zijn gemaakt.

  4. Implementeren van nieuwe logica

    Nieuwe wetgeving en regels vereist een ander proces van werken, en ook van verwerken van de gegevens.

  5. Database om verkoopcijfers te vergelijken

    Een bedrijf heeft verkoopcijfers per product, en meerdere producten per jaar, over meerdere jaren. Deze gegevens staan in Excel. Om verkoopcijfers onderling te vergelijken werden gegevens gekopieerd naar nieuwe werkboeken en grafieken gemaakt. In de database kun product/jaar/plaats worden gekozen en vergeleken, waarbij zowel grafieken zijn te zien als tabellen met getallen.

  6. Implementeren van ‘contactpersonen’ binnen de database

    Een database is gemaakt door Excel-tabbladen naar Access te exporteren, en daarbij formulieren en overzichten te maken. Veel contacten zijn via beheermaatschappijen, waarbij de uiteindelijke klant ook de klant van de beheermaatschappij is, maar de contactpersoon vaak dezelfde persoon is. Vanwege de oorsprong van de database heeft dit tot gevolg dat meerdere contactpersonen meerdere malen in de database zijn opgenomen (1 persoon stond 85 maal in de database). Nu is er een logische structuur voor het invoeren van contactpersonen, met ook de mogelijkheid om in het actuele systeem de gegevens op te schonen.

  7. Aanpassingen aan de structuur van de database

    Een database is gemaakt door Excel-tabbladen naar Access te exporteren, en daarbij formulieren en overzichten te maken. Relaties en afhankelijkheden zijn niet, of niet goed, geïmplementeerd.

  8. Opzetten van een export/importmodule

    Een database houdt de voorraad bij. Bij het groeien van de onderneming wordt de database ook bij filialen gebruikt, maar het is gewenst dat de voorraad centraal wordt bijgehouden, zonder doublures.

  9. Integratie van Excelformulieren, Dropbox, en Access

    Een database is gemaakt door Excel-tabbladen naar Access te exporteren, en daarbij formulieren en overzichten te maken. Rapporten moeten ín het veld´gemaakt kunnen worden en automatisch worden geïmporteerd in de database voor verdere verwerking.

  10. Rapporten vanuit Access

    Een database is gemaakt door Excel-tabbladen naar Access te exporteren, en daarbij formulieren en overzichten te maken. Nu moeten rapporten worden gegenereerd vanuit Access in de huisstijl van het bedrijf. Deze huisstijl heeft eigenschappen in Word die niet te dupliceren zijn met de standaard mogelijkheden van Access.

  11. Uitbreiding van database

    Een uitbreiding van de mogelijkheden van apparatuur vereist een uitbreiding in de database waarin de resultaten van deze apparatuur wordt bijgehouden.

  12. Trouble shooting Access

    Functionaliteit die altijd heeft gewerkt, werkt niet meer na een upgrade.

  13. Aanpassen programmatuur ivm BTW

    Een bestaande database genereerde facturen zonder BTW. Dit moest worden aangepast, waarbij diverse BTW-tarieven mogelijk waren, en ook subtotalen per BTW-categorie werden gegenereerd.

  14. Aanpassen programmatuur tbv etikettenprinter

    Vanuit een bestaande Access applicatie worden etiketten geprint via de DOS-shell op een printer op LPT1. Deze functionaliteit moet worden aangepast aan de moderne situatie.

  15. Rapport / certificaat

    Na afloop van metingen aan een apparaat wordt een certificaat gegenereerd. Hierop moet alle relevante informatie staan op beperkte ruimte.

  16. Opname formulier

    Bij het uitvoeren van nieuwe metingen worden verricht moeten oude gegevens beschikbaar zijn. Het ontwikkelde formulier toont oude gegevens en laat ruimte voor nieuwe gegevens.

  17. Database voor beheer van opdrachten

    Een bedrijf maakt artikelen op maat. Welke opdrachten zijn er? In welk stadium zijn ze? Hoeveel tijd kost het? Medewerkers op verschillende lokaties hebben verschillende bevoegdheden.

  18. Analyse programma

    De klant heeft een programma ontwikkeld in Visual Basic 6.0, in combinatie met een MS Access ’97 database. Nieuwe gegevens van het CBS moeten worden geïmporteerd in deze database.

  19. Aanpassingen aan database

    In een winkelketen is een database in gebruik waar regelmatig nieuwe functionaliteit aan moet worden toegevoegd. De oorspronkelijke beheerder is niet meer beschikbaar.

    • Toevoegen van functionaliteit om de postcode-tabel te gebruiken
    • Veranderingen in lay-out
    • Aanpassen aan gebruik door medewerkers met verschillende bevoegdheden en op verschillende lokaties
  20. Database voor beheer van klachten

    Apparaten komen voor periodiek onderhoud binnen, moeten soms voor reparatie worden opgestuurd. De database houdt de gegevens bij omtrent, klacht, verzending, correspondentie, binnenkomst, terug naar klant. Er komt een alert als een bepaalde fase te lang duurt. Elk toestel moet snel kunnen worden opgezocht, met alle relevante informatie in handbereik.